Skip to content

Trend budowlany w trójmieście – bilans 2021 roku.

Od kilku lat można śledzić regularne podwyżki cen lokali w Trójmieście. W 2021 roku nie było inaczej, a ceny lokali powtórnie wyznaczały nowe granice. Wartym zaznaczenia jest kwestia, że był to rok, w którym zanotowano także wzrost ilości nowych lokali oddanych do użytku. Mimo to ceny poszybowały znacząco w górę. Nie zniechęciło to jednak kupujących, jako że w poprzednim roku odnotowano większą sprzedaż mieszkań.

Nie da się ukryć, że w 2021 roku ceny nieruchomości zarówno na rynku pierwotnym, a także wtórnym, poszybowały do góry. Średnia cen mieszkań osiągnęła następny rekord. Poświadcza to także raport Narodowego Banku Polskiego, który przygotowywany jest w oparciu o dane od pośredników mieszkaniowych i deweloperów. Wynika z nich, że gdy porównamy trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku można zanotować wzrosty cen mieszkań w Gdańsku o nieznacznie ponad 10 procent.

Trójmiasto wiedzie prym biorąc pod uwagę kraj, chociaż w pozostałych większych miastach również widać wzrosty cen, co jest spowodowane między innymi inflacją czy wzrostem stóp procentowych. Bez wątpienia inflacja dotyczy wszystkich miast w Polsce, jednakże poza Trójmiastem podwyżki cen nie są aż tak radykalne.

Podwyżka cen mieszkań w 2021 roku dotyczy zarówno rynku pierwotnego, jak i wtórnego, przy czym nie da się ukryć, że w tym roku do góry szczególnie poszybowały ceny mieszkań nowych. 

Obecnie odbywa się polowanie na dobre nieruchomości. Odbywa się ono nie tylko na rynku premium. Nieruchomości o powierzchni 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym są bardzo przesortowane, małe lokale na wynajem także. Mieszkanie trudno znaleźć, gdyż lokale sprzedają się niezwykle szybko. Jeśli oferta została prawidłowo skonstruowana, finalizacja bywa nie dłuższa niż dwa-trzy tygodnie. Dodatkowo środowisko trójmiejskich agentów zorganizowało współpracę między biurami, toteż bardzo dużo propozycji w ogóle nie pokazuje się na portalach, bo klient zostaje znaleziony, jeszcze zanim zostanie przygotowane ogłoszenie.

W poprzednim roku, po odczuciach związanych z głębokim lockdownem, z propozycji sprzedaży szybko wyprzedawały się domy. Bardzo dużo osób pozamykanych w mieszkaniach szybko spełniło swoje marzenie o większej powierzchni oraz dalekim od wirusa ogrodzie. Nieustannie wysoka jest w Trójmieście również sprzedaż dobrze zlokalizowanych apartamentów, które w czasie epidemicznych utrudnień w przemieszczaniu się po świecie pełnią funkcję tzw. drugich domów, a dodatkowo są niezłą inwestycja funduszy. 

 Gigantyczne wymagania inwestorów w stosunku do firm budowlanych w mieście Gdańsk

Firmy budowlane w Gdańsku funkcjonują w warunkach wysokiej konkurencji. Codziennie zmagają się z walką nie tylko o intratne kontrakty, ale również muszą zmagać się z powszechnym zjawiskiem podkupywania wartościowych fachowców. Ponieważ reputacja jest w ich przypadku niezwykle istotna, coraz wyraźniej dostrzegają potrzebę kształtowania stosownego wizerunku i pokazywania konkurencyjnych przewag. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymać się na dość konkurencyjnym rynku oraz zdobywać kolejnych inwestorów, musi stale obserwować otoczenie. Jest zmuszona zdobywać wiedzę, wysnuwać konkluzje i przekuwać je na konkretne poczynania, mające na celu rozwój działalności. Musi także poradzić sobie z problemami charakterystycznymi dla tej branży. Działalność budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Inwestując w nowe maszyny i urządzenia, można poszerzyć swoją działalność i oferować bardziej rozległe oraz całościowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do większego grona ewentualnych klientów. Zarazem wymiana urządzeń na zdecydowanie bardziej zaawansowane, jak i zakup całkiem nowych urządzeń wiąże się z poświęceniem dość dużego kapitału, jeśli jednak mamy rozbudowywać firmę budowaną konieczne jest rozszerzanie dostępnych usług. {Udzielanie|Świadczenie| całościowych usług zwiększa możliwość na otrzymywanie intratnych zamówień, co w prostej linii przekłada się na wyższe zarobki.

Ilość firm budowlanych w Gdańsku skłania ku inwestowaniu w rozwój przedsiębiorstwa. Warto zadbać o jakość public relations, a okres zimowy, podczas którego zamówień jest mniejsza ilość, lepiej jest przeznaczyć na rozwój odbioru działalności i działania marketingowe.